הקשר בין קידום ועיצוב אתרים

האם עיצוב אתרים משפיע על אופן קידומם ומה הקשר ביניהם

לא בכדי בעלי עסקים אשר מעוניינים להיכנס לרשת האינטרנט ומחפשים איפה הכי כדאי לבנות את אתר האינטרנט שיהווה עבורם פריצת דרך וחשיפה, אלו אשר יובילו לכך שעוד ועוד אנשים יכירו את המותג שלהם, בוחרים בחברות אשר מתמחות הן בבניית האתר, הן בעיצוב שלו והן בקידום האתר לשלב מאוחר יותר. קיים קשר הדוק בין עיצוב האתר לקידום שלו, בין הבנייה של האתר לקידום שלו וכמובן ככל שנשקיע בתהליך הבנייה והעיצוב של האתר, עבודת הקידום תעשה הרבה יותר קלה והרבה פחות מסורבלת שכן לא יהיה צורך לבצע שינויים רבים במבנה של האתר אלא לרוץ עם מה שיש, מה שחוסך כמובן המון זמן, כסף וגם אנרגיה. בנוסף קיימים כמה דברים נוספים עליהם עלינו לשים את הדעת כאשר אנחנו בונים אתר ברשת.

תוכן איכותי – עלינו לשלב באתר תוכן שעשוי לעניין את הגולשים, להניע אותם לפעולה ולעודד אותם להישאר באתר שלנו כמה שיותר זמן. התוכן חייב להיות מעניין ולא סתמי. עיקרון השהייה של הגולש בדפי האתר השונים מהווה חלק אינטרגלי ומהותי בקריטריונים הנלקחים על ידי גוגל בחשבון בתהליך הקידום במנוע החיפוש.

קישורים טובים – אחת הדרכים היעילות והמהירות לעודד חיפושים וליצור מצב שבו האתר שלנו מקודם קדימה הוא על ידי יצירת לינקים איכותיים, כזו המתעדכנת על פי השינויים שגוגל עושה כל הזמן.

ומה לגבי העיצוב? – הקשר בין קידום בגוגל ועיצוב אתרים הוא כזה: בראש ובראשונה כבר ציינו את העובדה שגוגל בוחנת את התנועה בתוך האתר. אתר שאיננו אינטואיטיבי, נוח לגלישה, נעים לקריאה לא יעודד שהייה של הגולש ותוך מספר שניות הגולש צפוי לנטוש את האתר ולעבור לאתר אחר, כלומר – מתחרה! מכיון שהתחרות במיוחד בתחומים מסוימים כל כך גדולה עלינו להשקיע בעיצוב האתר, לגרום לכך שהתוכן בו יהיה קריא, שהצבעים יהיו נעימים לעין, שתהיה הרמוניה ושהקטגוריות השונות יהיו נוחות, ברורות וקלות לשימוש. בלי זה, אף אחד לא ירצה להישאר באתר שלנו. בנוסף, ברגע שהעיצוב שלנו מושקע ואיכותי, הסיכוי שאותו גולש שביקר באתר שלנו יחזור- גבוה. המטרה שלנו היא תמיד ליצור תנועתיות וכאן נמצא הקשר הישיר בין קידום אתרים לעיצוב אתרים. השקיעו באתר שלכם- זה כרטיס הביקור שלכם!

עוד על התהליך שלנו בסטודיו על עיצוב אתר

לסיכוםניתן לומר שהקשר בין עיצוב וקידום אתרים הוא סוג של קשר עקיף: נכון, יש הרבה אתרים מכוערים שמדורגים היטב בתוצאות החיפוש בגוגל (מישהו אמר Craiglist?) אבל סוד ההצלחה שלהם היא הפשטות וחווית המשתמש. עיצוב מדהים לא בהכרח אומר חווית משתמש טובה. יש אתרים בעלי עיצוב “שופוני” עם המון אפקטים ופעלולים שדווקא משיגים את האפקט ההפוך – מעצבנים את הגולשים. יש למצוא את עמק השווה בין עיצוב, קהל היעד, חווית משתמש וכמובן שיקולי SEO – זאת בהנחה שערוץ הקידום האורגני חשוב לעסק שלכם (רלוונטי כמעט לכל סוגי העסקים).

חזרה למגזין