קידום אורגני בגוגל – מורה נבוכים

כתיבת מאמרים? בניית קישורים? אופטימיזציה? מאיפה מתחילים

קידום אורגני הוא דבר מאוד חשוב לאתר האינטרנט שלכם. יתכן שהשקעתם בקידום ממומן ואתם מקבלים תנועה גדולה של גולשים, אך כאשר יסתיים הקידום הממומן אתם מייד תראו ירידה דרסטית בכמות הגולשים באתר. אך על מנת לקבל תנועה עקבית ואיכותית של גולשים יש צורך להשקיע בקידום אורגני בגוגל. אבל מה זה בעצם קידום אורגני ואיך עושים זאת. על זאת ועוד במאמר הבא. בשביל להבין מהו קידום אורגני יש להבין כיצד עובד מנוע החיפוש של גוגל. כולנו משתמשים בגוגל ויודעים שאנו מחפשים מילה או צירוף מילים ומייד מקבלים רשימה של תוצאות. אם שמתם לב הרשימה היא מאוד ארוכה אך בדרך כלל רוב הגולשים מוצאים את מבוקשם בדף הראשון של תוצאות החיפוש. זה לא במקרה, מנוע החיפוש של גוגל עושה את כל המאמצים על מנת להציג לגולשים אתרים איכותיים הרלונטיים למילות החיפוש שהם הקלידו. לשם כך גוגל משתמשת באלגוריתם מאוד מתוחכם (שמשתכלל כל הזמן ללא הפסקה) וגם מאוד סודי על מנת לדרג ולסווג את האתרים. תכליתו של קידום האתרים האורגני הוא להעלות את דירוג האתר בעיני מנוע החיפוש ולקשור בין האתר לבין מילות חיפוש מסוימות. למשל אם העסק שלכם הוא חנות לציוד דייג בתל אביב, תרצו לקשור אותו למילות חיפוש כמו “ציוד דייג בתל אביב”.

מקדמי אתרים נוקטים בכל מיני שיטות על מנת לקדם את האתר בצורה אורגנית בגוגל. בין הדברים שהם עושים ניתן לציין בניית קישורים, כתיבת מאמרים, אופטימיזציה של הגדרות האתר ועוד. בואו נסקור בקצרה את הכלים שהזכרתי.

מאמרים הם חלק חשוב מהקידום האורגני. מנועי החיפוש סורקים את האתר שלכם מידי פעם ומנתחים אותו מכל ההיבטים האפשריים. אחד הדברים שמשפיעים על דירוג האתר הוא כמות התוכן ועדכניותו. בגוגל אוהבים לראות אתרים עשירים בתוכן אך הם מצפים לראות תוכן מקורי וגם עדכני. חייב להיות להיות גם כותב תוכן מוכשר – ניתן להיעזר בכותבים חיצוניים או במקרים מסוימים בבעל האתר (במידה ויש לו יכולת כתיבה זאת ההמלצה האולטמטיבית מפני שאף אחד לא מכיר את העסק שלו יותר טוב מבעל העסק). עוד היבט של כתיבת המאמרים הוא מילות המפתח. יש לשלב במאמרים מילות מפתח, במידה הנכונה, אשר תואמות את למילות החיפוש בגוגל. נושא מילות המפתח הוא נושא בפני עצמו ויש לבצע מחקר מילות מפתח על מנת להחליט באילו מילים להשתמש.

גוגל סורקת את כל האתרים ומחפשת גם קשרים ביניהם. כאשר ישנם אתרים אשר מפנים לאתר שלכם זה יכול להשפיע חיובית או שלילית על הדירוג שלכם בהתאם לאופי האתרים המקשרים אליכם. לצורך הדוגמה קישור יכול להיות במסגרת כתבה שעשו ב YNET על העסק שלכם ובתוספת קישור לאתר. קישורים מאתרים חזקים בהחלט מרשימים את מנועי החיפוש ותורמים לדירוג האתר שלכם. ישנם הרבה אנשים המציעים תמורת תשלום כמות גדולה של קישורים אך יש להיזהר, קישורים לא איכותיים יכולים לפגוע בכם.

על מקדמי אתרים לתת תשומת לב גדולה להגדרות האתר. בהגדרות האתר ובכל דף ישנם דברים שצריך לקחת בחשבון על מנת להפוך את האתרים לידידותיים יותר מבחינת מנועי החיפוש.

חזרה למגזין