גלובליזציה של תהליכי מיתוג

למה יותר ויותר חברות ישראליות מאמצות זהות בין לאומית עבור המותג שלהם

הלקוח הישראלי עבר מזמן מנאמנות עיוורת למותגים המקומיים אל עבר מותגי יוקרה בין לאומיים. הוא רוצה את הפסטה שלו אל דנטה, את הקפה שלו עם ארומה איטלקית ואפילו הברביקיו המסורתי נזנח מזמן לטובת אסאדו דרום אמריקאי. החיבור האינהרנטי עם הרשתות החברתיות, הביקורים התכופים בחו”ל והדרישה הבלתי פוסקת לחידושים – ייצרו מהפכה של ממש בתחום המיתוג המקומי וגרמו ליותר ויותר חברות ישראליות להשתמש בשמות לועזיים עבור המותג שלהם. הנה כמה מהסיבות  שגרמו לחברות המובילות במשק לשנות גישה ולסגל לעצמן אסטרטגיה שיווקית חדשה.

שיווק חוצה גבולות

אמנים, חברות סטרטאפ ויזמים צעירים שרוצים להצליח מעבר לים בוחרים למתג את עצמם ישירות לשוק הבין לאומי. העובדה שניתן לשתף את היצירות והפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים עם משקיעים וקובעי טרנדים מכל רחבי העולם בלחיצת כפתור, גרמו לחברות רבות לזנוח את השאיפה לכיבוש מקומי ולנסות את מזלם ישירות בשווקים הגדולים בעולם. גם עסקים קטנים יותר אשר מעדיפים להתבסס עוד קודם בזירה המקומית, מודעים היטב לאפיל הסקסי של שפה וויזואלית וטקסטואלית זרה על הקהל הישראלי. עסקים רבים כדוגמת  crazyline, Adika ואפילו cafecafe בוחרים מזה שנים להשתמש בשמות בעלי ניחוח בין לאומי, כאשר יציאה אל השווקים הזרים נשמרת כאופציה בלבד.

הבטחת המוצר – שם שמרמז על חווית שירות

הקהל הישראלי צמא לחידושים ונהנה לקבל מוצרים באיכות גבוהה אשר מוגשים בסגנון העיצובי המתקדם בעולם. מותגי על מקומיים כמו המוסד הקולינרי הוותיק tonyvespa או נגריית האיכות Jacobs, בוחרים למתג את עצמם באופן שמרמז על הסטנדרטים הגבוהים שהם שואפים להשיג. בדרך זו, ניתן להעביר את ערכי הייסוד של המותג באופן אינטואיטיבי אל הלקוחות ולספק להם מסר שיווקי של מצוינות – מבלי שבוזבז אף לא שקל אחד ( או סנט… ) מהוצאות הפרסום של החברה. בכך, הפן הבין לאומי הופך להיות חלק אורגני מהבטחת המוצר, משפיע על הלקוחות ברמה הרגשית ומרמז על חווית שירות ברמה הגבוהה ביותר.

ה -V של וולוו, ה – M של מקדונלדס – איך כניסת המותגים הגדולים השפיעו על הזירה המקומית

הכניסה של מותגי הרכב, רשתות האופנה וענקיות המזון הזרות יצרו מהפכה של ממש במלחמה על ליבו של הצרכן הישראלי, והעמידו מנהלי שיווק רבים בפני דילמה אמיתית אודות הדרך שבה צריך להתמודד עם האיומים החדשים. ההקפדה על הסטנדרטים הגרפיים, הטיפוח של השפה הוויזואלית של המותג והשימוש החכם בטיפוגרפיה ייחודית שאפיינו את החברות הזרות, גרמו לרפורמה במיתוג של המותגים המקומיים. השינויים בקרב הדור הצעיר שגדל על הלוגואים המפורסמים של הדוד סאם ועל השיווק האגרסיבי של מותגי הפרמיום הגדולים בעולם, גרמו לאנשי שיווק רבים לאמץ שפת מותג שמתכתבת באופן כמעט מוצהר עם החברות הגדולות בעולם.

קפיצה קטנה לחול – יצירת ערך מוסף

מיתוג איכותי, שימוש בניואנסים בין לאומיים מוכרים ובחירה של שם בעל ניחוח זר, תורמים לתחושה מזמינה והופכים את הרכישה לאטרקטיבית יותר בעיני הקהל המקומי. העברת כובד משקלה של חווית השירות למרכז, מספקת את הצרכים הצרכניים הבסיסים ביותר ומעניקה ערך מוסף שאינו נמדד בכסף. מיתוג נכון יכול  לייצר חוויה נחשקת עוד בטרם הלקוח נכנס לסניף שלכם. ייצור של שפת מותג אשר שואבת השראה מעולמות התוכן קרובים והקפדה על שפה עיצובית שמתכתבת עם האלמנטים הגרפיים המובילים בעולם, הם היסודות מאחורי בניית מותג איכותי ודרך נהדרת לגרום ללקוחות חדשים להכיר אתכם כאוטוריטה בתחום שלכם

חזרה למגזין