המדריך המלא לבניית אתר מרקטפלייס בוורדפרס

אני בטוח שבעבר שמעתם על מערכות מתקדמות של איקומרס ומסחר אלקטרוני כמו אמזון, אליאקספרס, איביי ואטסי. לחנויות הללו אין מוצרים משלהם שהם מוכרים בתוך המערכת. אמזון אולי מייצרת ומוכרת מוצרים משלה אבל כשג’ף בזוס הקים את החברה היא הייתה מרקטפלייס לספרים ולא מכרה מוצרים שיצרה בעצמה. שלא כמו חנות איקומרס רגילה שבה אתם מנהלים מלאי ומקדם את המוצרים באינטרנט, במרקטפלייס יש לכם מספר ספקים שמפרסמים מוצרים למכירה ומקדמים אותם. הם מנהלים את המלאי ואת כל הלוגיסטיקה וכל מה שאתם צריכים לעשות הוא לספק פלטפורמה לקונים ומוכרים להיפגש ואתם תקבלו עמלה על רכישה שמתבצעת במרקטפלייס שלכם. למרבה המזל, יצירת מרקטפלייס עם וורדפרס זה לא כל כך מסובך, אך לפני שנצלול לעומק חשוב להבין מה זה זה בעצם מרקטפלייס.

מה זה מרקטפלייס (Marketplace)?

מרקטפלייס מקוון שהוא אתר שבו אתם יכולים למצוא מותגים שונים של מוצרים ממספר ספקים שונים. הזכרנו למעלה כמה מרקטפלייס גדולים מהעולם (איביי, אמזון, אטסי וכו’). מרקטפלייס זו בעצם פלטפורמת מסחר שבה מוכרים וקונים מתכנסים ומבצעים עסקאות. מוכרים עצמאיים מקדמים את המוצרים שלהם והקונים בוחרים מבין ההצעות הטובות ביותר. כבעלים של מרקטפלייס, האחריות העיקרית שלכם היא לייצר תנועה, לעבד את התשלומים ולהפעיל את האתר עצמו. אתם לא צריכים לדאוג לגבי ניהול מלאי, אריזה ומשלוח – הכל מטופל על ידי הספקים שנמצאים אצלכם בפלטפורמה.

איך לבנות אתר מרקטפלייס בוורדפרס?

ניתן לבנות מרקטפלייס בכמה מערכות שונות של אתרי איקומרס – וורדפרס ווקומרס, שופיפיי, מג’נטו ועוד. בניית מרקטפלייס בוורדפרס מאפשר לנו גמישות במערכת ואפשרות לבנות את המרקטפלייס האולטימטיבי. לפניכם השלבים הדרושים לבניית מרקטפלייס בוורדפרס:

בחרו באחסון אתרים טוב

בהתחשב בעובדה שיהיו לכם כמה ספקים במרקטפלייס שלכם שיקדמו את המוצרים שלהם ומספר גדול יותר אפילו של גולשים באתר שהגיעו על מנת לרכוש מוצרים, ככל הנראה שתצטרכו אחסון אתרים איכותי ומאובטח. כזה שלא יאכזב אתכם מבחינת מהירות, אבטחה, נפח וכמובן מחיר.  אנחנו ממליצים על אחסון אתרים בענן של חברת Cloudways. קלאודוויז בעצם מנגישה עבורכם אחסון אתרים בענן של חברות הענן הגדולות בעולם, כולל: דגש על טעינה מהירה של דפים באתר, אבטחה הדוקה, גמישות בנפח השרת (מעולה לאתרי מרקטפלייס) ועוד.

התקינו את וורדפרס

יתרון משמעותי נוסף ב-Cloudways הוא הקלות שבה אתם יכולים להתקין וורדפרס על גבי שרת האחסון. לאחר שרכשתם את השרת שלכם, התקינו אפליקציה (אתר) חדשה בקלאודווייז ובחרו בוורדפרס. לאחר שיצרתם את האתר שלכם תוכלו לחבר לו דומיין אבל לפני שתעשו זאת תוכלו כבר להתחיל לבנות אותו כשהוא עדיין לא באוויר. הבנייה מתבצעת בתוך מנהל המערכת בוורדפרס (בדרך כלל Wp-Admin).

התקינו את התוסף WooCommerce

לאחר שהתקנתם בהצלחה את מערכת וורדפרס, כעת זה הזמן להפוך את האתר שלכם לאתר איקומרס. לחצו על תוספים ולאחר מכן רשמו בחיפוש Woocommerce (או ווקומרס). התקינו את התוסף ואז לחצו על Activate כדי להפעיל אותו. לאחר ההפעלה תתבקשו למלא כמה פרטים הקשורים לחנות שלכם. לאחר מילוי הפרטים תצטרכו לבחור את התבנית שתשמש אתכם לבניית המרקטפלייס. אני ממליץ על התבנית Hello, שהיא בעצם תבנית ריקה וניתן לבנות ולעצב אותה איך שאתם רוצים.

הגדירו את ווקומרס כדי שיתאים לאתר מסוג מרקטפלייס

מלבד העלאת מוצרים ואפשרויות מרקטפלייס, ההתקנה של וורדפרס ווקומרס כבר יצרה עבורכם חנות אונליין ויש עוד כמה הגדרות לסיים לפני שמתחילים. אתם צריכים להגדיר את אפשרויות התשלום באתר (מומלץ לשלב כמה אפשרויות תשלום כדי לתת לסוחרים יותר אפשרויות לסלוק גולשים), לסדר את הגדרות המשלוחים (לאיזה מדינות מבצעים משלוחים) ולהקים דפים חשובים כמו מדיניות, תנאי שימוש, אודות, החזרות וכו’.  לחצו על הלשונית Woocommerce ואז על הגדרות, שם תוכלו למלא את ההגדרות הכלליות של החנות.

בנו מרקטפלייס עם התוסף Dukan

כעת לאחר שסידרנו את החנות הגיע הזמן להפוך אותה לאתר מסוג Marketplace. ווקומרס לבד מאפשרת לכם להציג מוצרים למכירה כמו בחנות איקומרס רגילה ועל מנת להפוך את ווקומרס למרקטפלייס, אנחנו צריכים להתקין תוסף מרקטפלייס – התוסף שבחרנו הוא Dukan. דוקאן הוא תוסף מרקטפלייס פופולרי שהופך חנות רגילה באיקומרס לחנות המושתת על גבי Multi-vendors (כמות גדולה של ספקים) ובעצם הופך אתר חנות רגיל לאתרים בסגנון של איביי ואמזון. אפשר למכור במרקטפלייס כזה שנוצר על ידי Dukan מוצרים פיזיים וגם מוצרים דיגיטליים. ניתן להתקין את התוסף בחינם בגרסה מוגבלת, אבל אם מתכננים לבנות מרקטפלייס רציני מומלץ לרכוש גרסה מורחבת בתשלום (מתחיל מ-149$ לשנה).

כותב המאמר: אור פיאלקוב בעלים של משרד פרסום דיגיטל

חזרה למגזין